Polaganje za “A” kategoriju
A1
A2
A
Minimalan broj časova za kandidate za motocikl i moped (TO-teorijska obuka, PO-praktična obuka):
Kandidat se osposobljava za upravljanje vozilima kategorije: | Vrsta obuke | Kandidat nema vozačku dozvolu | Kandidat ima vozačku dozvolu za upravljanje vozilima kategorije: | |||||||||||||||
AM | A1 | A2 | B1 | B | BE | C1 | C1E | C | CE | D1 | D1E | D | DE | F | M | |||
A1 | TO | 30+10 | / | / | / | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 15+5 | 20+5 |
PO | 20 | 7 | / | / | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | |
A2 | TO | 30+10 | / | / | / | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 15+5 | 20+5 |
PO | 30 | 14 | 7 | / | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | |
A | TO | 30+10 | / | / | / | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 5+2 | 15+5 | 20+5 |
PO | 40 | 20 | 14 | 7 | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 |
Poligonske radnje
VOŽNJA PO PRAVCU I ZAUSTAVLJANJE
Izvodi se u označenom koridoru prema situaciji na slici. Kandidat od polaznog polja „I” kreće ubrzavajući do brzine od 15-20 km/h, nakon čega usporava i zaustavlja se u polju „II”, tako da najisturenija tačka prednjeg točka vozila, ne prođe poprečnu vertikalnu graničnu ravan tog polja, odnosno koridora. Nakon polaska vozilom kandidat noge stavlja na držač za noge, a kod zaustavljanja oslanja se jednom nogom na tlo
KOČENJE I ZAUSTAVLJANJE
Izvodi se u označenom koridoru na dva načina, prema situaciji na slici. Na prvi način, kandidat od polazne linije „m”, do linije kočenja „n” ubrzava do brzine od 30 km/h, nakon čega usporava, do polja „I”, delujući neprekidno na obe komande kočnog sistema, da bi se zaustavio u tom polju, tako da kontaktna površina prednjeg točka sa podlogom bude u tom polju, a horizontalna projekcija najisturenije tačke prednjeg točka vozila na podlogu ne sme biti iza krajnje linije „p”. Na drugi način, kandidat istom brzinom dolazi do linije kočenja „n”, nakon čega forsiranim neprekidnim delovanjem na obe komande kočnog sistema ostvaruje što kraći put zaustavljanja, tako da na kraju kočenja horizontalna projekcija najisturenije tačke prednjeg točka vozila na podlogu ne sme biti iza krajnje linije „p”. U oba slučaja sila na komandama se mora dozirati tako da ne dođe do blokiranja bilo kojeg točka.
„SLALOM” VOŽNJA
Izvodi se u označenom koridoru, prema situaciji na slici. Kandidat se od polazne linije „m” vozilom kreće bez zaustavljanja, između najmanje 7 saobraćajnih kupa, do ciljne linije „n”, iza koje se zaustavlja, pri čemu kontaktna površina zadnjeg točka sa podlogom mora biti iza ciljne linije. Tokom izvođenja ove radnje kandidat nogom ne dodiruje podlogu.
VOŽNJA PUTANJOM U OBLIKU BROJA „8”
Izvodi se u označenom prostoru prema situaciji na slici. Kandidat se od polazno-ciljne linije „m” kreće vozilom, bez zaustavljanja, dva puta putanjom u obliku broja „8”, a završava radnju prolaskom preko linije „m”. Tokom izvođenja ove radnje kandidat nogom ne dodiruje podlogu.